Slot
Vaak wordt deze V8 Vantage aangeduid als de 'Baby-Aston'. Natuurlijk is hij dat in de zin van dat het het kleinste en jongste telg van de familie is, maar in andere opzichten doe je deze auto daarmee echt te kort. Alle delen van deze auto zijn helemaal afzonderlijk ontwikkeld. Daarnaast is deze auto een auto voor het zogenaamde sportsegment waar bijvoorbeeld de Porsche 997 zich ook in bevindt. Waar een DB9 als sportwagen ook nog enigszins het comfort van limousine wil bieden is deze AMV8 een echte hardcore sportauto. Er zijn compromissen gesloten voor eventueel andere doeleinden van deze auto.
En toch betekent dat niet dat de auto niet in het dagelijks verkeer te rijden is, wat ook bleek tijdens het warmrijden. Wanneer de motor laagtoerig wordt gereden is het prima cruisen in de auto, zeker ook omdat de sportuitlaat zich even niet laat gelden, maar er is wel een kenmerk waardoor het toch de sportauto blijft, want de kracht is namelijk ook laag in de toeren stante pede beschikbaar. De bestuurder bepaalt het karakter van de auto terwijl hij hem rijdt. Rustig kan, maar de andere mogelijkheid is natuurlijk leuker.
Aston Martin is de doelen van zijn grondleggers in deze auto niet uit het oog verloren. Deze sportauto is onderscheidend en is absoluut fantastisch om te rijden. Of hij ook fantastisch om te bezitten is? Ik droom dat ik daar ooit uit eigen ervaring volmondig ja op kan zeggen... En eigenlijk heb ik daarmee het antwoord al gegeven!