Mazda 2 1.3hp BiFuel GT-M

- 6 november 2011

Sportief rijgedrag

Waar we in de test van de "normale" Mazda2 erg te spreken zijn over de rijeigenschappen, is dit bij de BiFuel niet anders. Er zijn in het B-segment weinig auto's die dusdanig lichtvoetig aanvoelen als deze. Op landweggetjes met veel bochten is de auto helemaal in z'n element, waarbij het met leer bekleed stuurwiel veel gevoel geeft over de auto en de auto strak en vertrouwenswaardig de bocht door laat sturen. Het schakelen gaat tevens met veel gevoel en de pook is op een fijne hoogte geplaatst. Zijn vlotte karakter heeft de geteste 2 mede te danken aan de 84pk sterke motor in het vooronder. Op zowel benzine als LPG heb je het gevoel met een sterkere motorisering onderweg te zijn. Opvallend daarbij is de stilte die heerst in het interieur, ook bij acceleratie of op hogere snelheden is motorgeluid en windgeruis slechts op de achtergrond hoorbaar. Op de snelweg is het directe stuurgedrag niet altijd plezierig, de auto is zijwindgevoelig en heeft in dergelijke situaties stuurcorrecties nodig om in het juiste spoor te blijven. Hoewel Mazda's kleinste uitnodigt om stevig door te rijden, is het testverbruik binnen de perken gebleven. Op benzine verbruikte de auto 5,7 liter per 100km en op LPG was dit slechts 0,4 liter meer, wat zelfs onder de fabrieksopgave ligt.

84 pk
121 Nm
172 km/h
13,6 s
6,1 (6.5) l/100km
110 g/km
C
22%
€ 15.790
€ 15.990
€ 293 / maand
€ 238 - € 251 / kwartaal
  • Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

  • Chevrolet Aveo 1.4 16v LS

  • Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge

  • Hyundai i20 1.4i i-Catcher

  • Suzuki Swift 1.2 Exclusive

  • Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Gold

  • Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • Dacia Sandero 0.9 TCe 90 Lauréate

  • Peugeot 206+ 1.4 XS

  • 2024 - Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura

  • 2020 - Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury

  • 2015 - Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • 2011 - Mazda 2 1.3hp TS+

  • 2007 - Mazda 2 1.5 Executive

  • 2006 - Mazda 2 1.4i Première