Mazda 2 1.3hp BiFuel GT-M

- 6 november 2011

Ruim voor lijf en leden

Neem je plaats achter het stuurwiel van de Mazda, dan kijk je uit over een fraai vormgegeven dashboard. Ronde vormen komen overal in het interieur terug, zoals bij bijvoorbeeld de ventilatieroosters en het informatieschermpje van het audiosysteem. Qua ergonomie zit het wel snor: alles zit waar je het verwacht en de bediening van de audio op het stuur werkt eenvoudig. Het verschil tussen de BiFuel-versies en de 2's met enkel een benzinetank is in het interieur beperkt. Enkel een simpele knop om de gastoevoer te starten of te stoppen en een geïntegreerd metertje in dezelfde knop om de hoeveelheid LPG wat nog rest in de tank af te lezen. Ook is het ruimteaanbod ruim voldoende voor vier personen en hun bagage, met 250 liter ruimte geheel achterin is het niet de grootste in z'n klasse, maar volgt hij de concurrentie op de voet. Omdat de testauto is voorzien van het GT-M pakket, zijn de stoelen wat sportiever gevormd en zijn de voorstoelen voorzien van stoelverwarming. Een rode bies over de - ietwat smalle - stoelen moet het sportieve karakter van de 2 benadrukken. Hoewel het binnenste van de Mazda er, mede door gebruik van zwarte pianolak, aantrekkelijk uitziet, laat de kwaliteit van de gekozen materialen nog te wensen over. Harde kunststoffen overheersen, waardoor af en toe een kraakje te horen is als over een ongeplaveide ondergrond gereden wordt. Door de strakke lijnen en het grote totale glasoppervlak is het overzicht buitengewoon goed. De dode hoeken zijn beperkt en de locatie van de neus en achterzijde is goed in te schatten, wat van pas komt bij het inparkeren.

84 pk
121 Nm
172 km/h
13,6 s
6,1 (6.5) l/100km
110 g/km
C
22%
€ 15.790
€ 15.990
€ 293 / maand
€ 238 - € 251 / kwartaal
  • Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

  • Chevrolet Aveo 1.4 16v LS

  • Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge

  • Hyundai i20 1.4i i-Catcher

  • Suzuki Swift 1.2 Exclusive

  • Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Gold

  • Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • Dacia Sandero 0.9 TCe 90 Lauréate

  • Peugeot 206+ 1.4 XS

  • 2024 - Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura

  • 2020 - Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury

  • 2015 - Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • 2011 - Mazda 2 1.3hp TS+

  • 2007 - Mazda 2 1.5 Executive

  • 2006 - Mazda 2 1.4i Première