Mazda 2 1.3hp BiFuel GT-M

- 6 november 2011

Alternatieve keuze

Als grote autofabrikant doe je tegenwoordig niet meer mee zonder een wegenbelastingvrije auto in het programma. Om een dergelijk model te realiseren worden verschillende keuzes gemaakt: de één kiest voor een kleine diesel, de andere voor een tweecilinder benzine en weer een ander monteert een hybride-aandrijflijn. Mazda heeft de 2 voorzien van een autogasinstallatie, waardoor de conventionele bestaande 1.300cc'er door de minder schadelijke uitstoot van de LPG voldoet aan de eisen voor zowel de vrijstelling van wegenbelasting en 14% bijtelling voor de zakelijke rijder. Is de introductie van de Mazda2 BiFuel een goede of hadden de Japanners beter de ideeën van de concurrentie kunnen overnemen?

84 pk
121 Nm
172 km/h
13,6 s
6,1 (6.5) l/100km
110 g/km
C
22%
€ 15.790
€ 15.990
€ 293 / maand
€ 238 - € 251 / kwartaal
  • Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

  • Chevrolet Aveo 1.4 16v LS

  • Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge

  • Hyundai i20 1.4i i-Catcher

  • Suzuki Swift 1.2 Exclusive

  • Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Gold

  • Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • Dacia Sandero 0.9 TCe 90 Lauréate

  • Peugeot 206+ 1.4 XS

  • 2024 - Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura

  • 2020 - Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury

  • 2015 - Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • 2011 - Mazda 2 1.3hp TS+

  • 2007 - Mazda 2 1.5 Executive

  • 2006 - Mazda 2 1.4i Première