Nissan Micra 1.2 DIG-S Acenta

Arnold van Schepen - 21 oktober 2011

Kansen voor de DIG-S

Onze eerste rijtest met de Nissan Micra concludeerden we dat ons geld naar de DIG-S zou gaan. Nu we er mee gereden hebben, blijven we bij ons standpunt. Het motortje overtuigt; zuinig en lekker levendig. Twee fijne karaktereigenschappen. Tegelijkertijd benadrukt deze motorisering de verbeterpunten van het onderstel en de besturing. Die mogen wel wat steviger en directer. Misschien kan Nissan eens nadenken over een snelle variant van de vierde generatie Micra. Want sinds de eerste generatie hebben we nog niet zo'n brave en ingetogen Micra gehad. Het merk van de GT-R en 370Z mag best iets van zijn grote broers in de kleinste, echte Nissan laten doorschemeren.

  • Overtuigend motortje
  • Verbruik
  • Standaarduitrusting
  • Korte stoelzittingen
  • Overhellen carrosserie
  • Afrolgeluid banden
98 pk
142 Nm
183 km/h
11,3 s
5,0 (4.3) l/100km
99 g/km
B
22%
€ 12.995
€ 13.950
€ 256 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Hyundai i20 1.2 i-Motion

  • Chevrolet Aveo 1.4 LT

  • Mitsubishi Colt 1.3 Cleartec Intro Edition

  • Fiat Punto TwinAir Easy

  • Peugeot 206+ 1.4 XS

  • Dacia Sandero 0.9 TCe 90 LaurĂ©ate

  • Suzuki Swift 1.2 Exclusive

  • Mazda 2 1.3hp TS+

  • Fiat Panda Twinair 85 Lounge

  • Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge

  • 2019 - Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk

  • 2017 - Nissan Micra IG-T 90 Tekna

  • 2013 - Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

  • 2011 - Nissan Micra 1.2 Tekna

  • 2008 - Nissan Micra 1.4 16v Acenta Pack

  • 2006 - Nissan Micra C+C 1.4 Tekna