Pro Eco
Elke 1 Serie heeft een Eco Pro schakelaar naast de versnellingspook. Geen gadget maar een zinvolle toevoeging die duidelijk maakt hoe BMW invulling geeft aan Efficient Dynamics. In de Eco Pro stand is de gasrespons merkbaar goedmoediger en worden de subsystemen in de meest economische modus gezet. De dynamo wordt uitgeschakeld tijdens het accelereren, de stoel-, spiegel- en interieurverwarming worden een standje lager gezet en in het geval van een automaat wordt het schakelprogramma aangepast op maximale brandstofbesparing. Dit laatste gaat voor onze testauto niet op, maar het display in de toerenteller laat wel zien hoe economisch er wordt gereden. Op het standaard aanwezige centrale display worden tips en hints gegeven om zuiniger te rijden. Schakel je de Eco Pro schakelaar naar de sportstand, dan vergeet de 1 Serie de factor "Efficient" en zet de systemen volledig in op "Dynamics". De gasrespons is dan veel gretiger en ook de schakelindicator wordt niet meer getoond. Wie alle ecologische bemoeizucht van zijn eigen auto beu is, mag in deze stand even lekker los gaan. Voor zover de aanwezige pk's dat toelaten, althans.
Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line
Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction
Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport
Peugeot 308 1.6 eHDi Active
Chevrolet Cruze 2.0D LTZ
Fiat Bravo 1.4 MultiAir Sport
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 145 MIVEC Intense
Honda Insight 1.3 i-VTEC Executive
Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Executive
Seat Leon 1.4 TSI FR