Pro Eco
Elke 1 Serie heeft een Eco Pro schakelaar naast de versnellingspook. Geen gadget maar een zinvolle toevoeging die duidelijk maakt hoe BMW invulling geeft aan Efficient Dynamics. In de Eco Pro stand is de gasrespons merkbaar goedmoediger en worden de subsystemen in de meest economische modus gezet. De dynamo wordt uitgeschakeld tijdens het accelereren, de stoel-, spiegel- en interieurverwarming worden een standje lager gezet en in het geval van een automaat wordt het schakelprogramma aangepast op maximale brandstofbesparing. Dit laatste gaat voor onze testauto niet op, maar het display in de toerenteller laat wel zien hoe economisch er wordt gereden. Op het standaard aanwezige centrale display worden tips en hints gegeven om zuiniger te rijden. Schakel je de Eco Pro schakelaar naar de sportstand, dan vergeet de 1 Serie de factor "Efficient" en zet de systemen volledig in op "Dynamics". De gasrespons is dan veel gretiger en ook de schakelindicator wordt niet meer getoond. Wie alle ecologische bemoeizucht van zijn eigen auto beu is, mag in deze stand even lekker los gaan. Voor zover de aanwezige pk's dat toelaten, althans.

Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line

Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction

Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Peugeot 308 1.6 eHDi Active

Chevrolet Cruze 2.0D LTZ

Fiat Bravo 1.4 MultiAir Sport

Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 145 MIVEC Intense

Honda Insight 1.3 i-VTEC Executive

Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Executive

Seat Leon 1.4 TSI FR








