Ruimte voor veel
Het dashboard van de Wagon is gelijk aan dat van de hatchback. Omdat de testauto is voorzien van een audiosysteem met navigatie, bluetooth en een aansluiting voor een iPod en/of een USB-stick, is de indeling van de knoppen iets anders. Over de plaatsing van de verschillende knoppen is goed nagedacht, alles zit waar je verwacht dat het zit. Ook de bovenzijde van het dashboard is van een erg mooi materiaal gemaakt en ziet er niet alleen goed uit, maar het voelt ook goed. Qua design zit het wel snor in het binnenste van de Focus. Waar de Fiesta, mijns inziens, een té druk dashboard heeft, is dit bij de Focus mooi in balans. Ook de klokkenwinkel is strak en overzichtelijk vormgegeven, met in het midden een informatiescherm. Het nadeel van dit scherm is dat het te klein is voor de enorme schat aan informatie die opgevraagd kan worden. Niet alleen gegevens over verbruik en gegevens van de auto kunnen worden opgeroepen op het scherm, ook allerlei informatie van de veiligheidssystemen waar de Focus (als optie) van is voorzien. Tijdens het rijden wil je je aandacht houden bij het rijden, niet bij bediening van het informatiescherm. De ruimte in het interieur is voldoende, al is de beenruimte achterin net toereikend voor volwassenen. De Wagon heeft als groot voordeel ten opzichte van zowel de hatchback als de sedan; de grotere inhoud van de bagageruimte. Bij een neergeklapte achterbank kan tot aan het plafond zelfs 1.516 liter bagage vervoerd worden!
2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale
2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business
2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line
2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS
2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium
2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium
2013 - Ford Focus Electric Titanium
2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3
2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost