Ergonomie
Naast de ruimte valt er nog meer te genieten voor de bestuurder. De met stof omtrokken stoelen zitten heerlijk en zijn prettig sportief aangezet met opstaande wangen en lendensteunen. Een goede verstelbaarheid en prettige lengte van de zitting maken het onmogelijk om niet een prettige positie te kunnen vinden. Verder zitten de versnellingsknop en de onder het rijden benodigde knoppen en hendels op een goede afstand, zodat de gehele ergonomie als top omschreven moet worden. Het dashboard lijkt nogal druk door de vele knopjes, maar toch zit er logica in en wordt het niet als zodoende ervaren. Sommige van die knoppen zetten systemen in bedrijf die op dit moment nog zeker bijzonder zijn in deze klasse. Neem het systeem om automatisch te fileparkeren, een elektrisch openend en sluitend kofferdeksel of de dodehoekwaarschuwing. In zijn geheel is dit een bomvolle Titanium-uitvoering, waar het de inzittenden aan weinig kan ontbreken. Het dashboard laat er geen onduidelijkheid over bestaan dat deze Grand C-Max een naast familielid van de nieuwe Focus is. Het stuurwiel, de middenconsole en met name de blauwe tellernaaldjes zijn herkenbaar en geven het geheel een bekend Fordgezicht.