Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium

- 11 juni 2011

Onderscheid

De Grand C-Max is veertien centimeter langer dan de gewone C-Max. Dit lengteverschil is volledig terug te vinden in de wielbasis en daarmee ook in de binnenruimte. Qua exterieur wijken de auto's aan de voorkant nauwelijks van elkaar af, maar aan de achterzijde wordt het onderscheid groter. Naast de achterlichten die net iets anders gemodelleerd zijn, zijn het toch vooral de schuifdeuren en de doorlopende daklijn ten behoeve van hoofdruimte op de derde zitrij die de Grand-uitvoering tekenen. Nee, knapper wordt hij er zeker niet van, het blijft toch een soort dakkapel dat eraan gezet is. Al blijft het gelukkig verre van Rodius-achtige proporties. In eerste instantie leverde de keuze voor schuifdeuren een verbaasde reactie op, want zelfs de grote Fords hebben normale portieren, maar toch blijkt het in de praktijk prettig te werken. Met name de instap naar de derde zitrij wordt er zodanig mee vergemakkelijkt dat de keuze te begrijpen is. Het enige nadeel is dat de schuifdeur alleen goed dicht te trekken is wanneer je eerst haaks op het handvat trekt om hem over de vergrendeling heen te halen. In de gauwigheid wil je nog wel eens in één ruk de deur naar voren trekken, maar dan blokkeert het geheel met een lamme arm tot gevolg.

150 pk
240 Nm
202 km/h
9,9 s
7,1 (6.8) l/100km
159 g/km
E
22%
€ 25.595
€ 37.545
€ 688 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Kia Carens 2.0 GDI Super Pack Premium

  • Renault Grand Scénic 1.5 dCi Bose

  • Peugeot 5008 1.6 THP GT

  • Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo Cosmo

  • Citroën Grand C4 Picasso BlueHDI 150 Business

  • 2015 - Ford C-MAX 1.5 TDCi Titanium

  • 2015 - Ford C-Max Plug-In Hybrid Titanium Plus

  • 2013 - Ford C-Max 1.0 125pk Titanium

  • 2006 - Ford Focus C-Max 1.8i-16V Futura S