Zakelijke overwinning
En zo luidt tevens onze slotsom over de Polo GTI. De auto heeft een soepele, sterke aandrijflijn en onmiskenbaar scherpe randjes, maar voor een pure hot hatch is de auto niet heel erg uitgesproken. Voor een snelle acceleratie draait de GTI z'n hand niet om, maar in plaats van daarbij de beleving te bieden die een echte hot hatch kenmerkt, grijpt de auto liever terug naar wat meer comfort. De snelle Polo speelt als een kampioen zonder flitsend en aanvallend spel: rationeel is er niets op aan te merken, maar door een gebrek aan passie en emotie kost het toch de nodige moeite om de handen van de liefhebber op elkaar te krijgen. Wie echter niet het uiterste van een pittige hatch verwacht, heeft aan de Polo GTI een prima auto die met een vanafprijs van 23.390 euro ook nog eens relatief schappelijk is geprijsd.
- Soepele, sterke aandrijflijn
- Alledaagse bruikbaarheid
- Goede remmen
- Gebrek aan beleving
- Weinig uiterlijk onderscheid
- Geen handbak leverbaar

Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse

Peugeot 208 GTi 1.6 THP

Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic

Alfa Romeo MiTo 1.4 TB Sport

Renault Clio RS 2.0 16V

Abarth Grande Punto 1.4 16v T-Jet EsseEsse

Mercedes-Benz A-Klasse Coupé A150 Avantgarde

Opel Corsa OPC Nürburgring Edition

Ford Fiesta 1.6 Sport

MINI Cooper D 1.6 16V Chili

2018 - Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

2014 - Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

2013 - Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus

2010 - Volkswagen CrossPolo 1.2 TSI DSG

2010 - Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline

2009 - Volkswagen Polo 1.4 Comfortline

2007 - Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion

2006 - Volkswagen Polo 1.4 Trendline


