Dubbel gevoel
Het interieur van de Polo GTI is van hetzelfde laken een pak: het is grotendeels identiek aan dat van de normale Polo. De vraag of dat teleurstellend is, levert een dubbel antwoord op. Rationeel bekeken is de keuze van Volkswagen wel te begrijpen. Het dashboard is een toonbeeld van ergonomie en ook de afwerking staat op een zeer hoog niveau. Maar ratio is niet het enige dat telt. Zeker in een hot hatch is emotie minstens zo belangrijk, en juist aan die emotie ontbreekt het enigszins in de Polo GTI. Een mix van pianolak, aluminiuminleg en rode stiksels en randjes geeft het binnenste van de Polo een hoogwaardige uitstraling, maar echt racy wordt het er niet van. De zwarte hemelbekleding komt al dichter in de buurt, maar het zijn vooral de GTI-logo's op het fijn beetpakkende sportstuurwiel en in de rugleuningen van de met een nostalgisch ruitjespatroon beklede sportstoelen die je eraan herinneren dat je met de top of the range Polo onderweg bent.
Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse
Peugeot 208 GTi 1.6 THP
Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB Sport
Renault Clio RS 2.0 16V
Abarth Grande Punto 1.4 16v T-Jet EsseEsse
Mercedes-Benz A-Klasse Coupé A150 Avantgarde
Opel Corsa OPC Nürburgring Edition
Ford Fiesta 1.6 Sport
MINI Cooper D 1.6 16V Chili
2018 - Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats
2014 - Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI
2013 - Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus
2010 - Volkswagen CrossPolo 1.2 TSI DSG
2010 - Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline
2009 - Volkswagen Polo 1.4 Comfortline
2007 - Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion
2006 - Volkswagen Polo 1.4 Trendline