Dubbel gevoel
Het interieur van de Polo GTI is van hetzelfde laken een pak: het is grotendeels identiek aan dat van de normale Polo. De vraag of dat teleurstellend is, levert een dubbel antwoord op. Rationeel bekeken is de keuze van Volkswagen wel te begrijpen. Het dashboard is een toonbeeld van ergonomie en ook de afwerking staat op een zeer hoog niveau. Maar ratio is niet het enige dat telt. Zeker in een hot hatch is emotie minstens zo belangrijk, en juist aan die emotie ontbreekt het enigszins in de Polo GTI. Een mix van pianolak, aluminiuminleg en rode stiksels en randjes geeft het binnenste van de Polo een hoogwaardige uitstraling, maar echt racy wordt het er niet van. De zwarte hemelbekleding komt al dichter in de buurt, maar het zijn vooral de GTI-logo's op het fijn beetpakkende sportstuurwiel en in de rugleuningen van de met een nostalgisch ruitjespatroon beklede sportstoelen die je eraan herinneren dat je met de top of the range Polo onderweg bent.

Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse

Peugeot 208 GTi 1.6 THP

Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic

Alfa Romeo MiTo 1.4 TB Sport

Renault Clio RS 2.0 16V

Abarth Grande Punto 1.4 16v T-Jet EsseEsse

Mercedes-Benz A-Klasse Coupé A150 Avantgarde

Opel Corsa OPC Nürburgring Edition

Ford Fiesta 1.6 Sport

MINI Cooper D 1.6 16V Chili

2018 - Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

2014 - Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

2013 - Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus

2010 - Volkswagen CrossPolo 1.2 TSI DSG

2010 - Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline

2009 - Volkswagen Polo 1.4 Comfortline

2007 - Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion

2006 - Volkswagen Polo 1.4 Trendline


