Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG

- 16 mei 2011

Dubbel gevoel

Het interieur van de Polo GTI is van hetzelfde laken een pak: het is grotendeels identiek aan dat van de normale Polo. De vraag of dat teleurstellend is, levert een dubbel antwoord op. Rationeel bekeken is de keuze van Volkswagen wel te begrijpen. Het dashboard is een toonbeeld van ergonomie en ook de afwerking staat op een zeer hoog niveau. Maar ratio is niet het enige dat telt. Zeker in een hot hatch is emotie minstens zo belangrijk, en juist aan die emotie ontbreekt het enigszins in de Polo GTI. Een mix van pianolak, aluminiuminleg en rode stiksels en randjes geeft het binnenste van de Polo een hoogwaardige uitstraling, maar echt racy wordt het er niet van. De zwarte hemelbekleding komt al dichter in de buurt, maar het zijn vooral de GTI-logo's op het fijn beetpakkende sportstuurwiel en in de rugleuningen van de met een nostalgisch ruitjespatroon beklede sportstoelen die je eraan herinneren dat je met de top of the range Polo onderweg bent.

180 pk
250 Nm
229 km/h
6,9 s
7,2 (5.9) l/100km
139 g/km
F
22%
€ 23.390
€ 27.705
€ 508 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse

  • Peugeot 208 GTi 1.6 THP

  • Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

  • Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic

  • Alfa Romeo MiTo 1.4 TB Sport

  • Renault Clio RS 2.0 16V

  • Abarth Grande Punto 1.4 16v T-Jet EsseEsse

  • Mercedes-Benz A-Klasse Coupé A150 Avantgarde

  • Opel Corsa OPC Nürburgring Edition

  • Ford Fiesta 1.6 Sport

  • MINI Cooper D 1.6 16V Chili

  • 2018 - Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

  • 2014 - Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

  • 2013 - Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus

  • 2010 - Volkswagen CrossPolo 1.2 TSI DSG

  • 2010 - Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline

  • 2009 - Volkswagen Polo 1.4 Comfortline

  • 2007 - Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion

  • 2006 - Volkswagen Polo 1.4 Trendline