Interieur
Het interieur werd helemaal opnieuw ontworpen, in plaats van een hip en trendy interieur koos Suzuki voor een sportief-zakelijke opzet van het dashboard dat minder modegevoelig is. De royale instap geeft toegang tot een ruim interieur met veel bergruimte. In de portiervakken is plaats voor een fles fris, in de middenconsole zijn twee diepe vakken voor zonnebrillen, smartphones en de versnaperingen voor onderweg. Veel keuze in interieurkleuren is er niet, het is zwart wat de klok slaat. Vanaf de Comfort uitvoering wordt het interieur opgeleukt met enkele aluminium accenten. Dashboardknuffelaars hebben een slechte aan de Swift: het geheel is opgebouwd uit degelijk, hard kunststof. Dat is in het geheel niet storend, want Suzuki is er in geslaagd het geheel een hoogwaardige aanblik te geven, bovendien kraakt en rammelt er nauwelijks iets. Alleen op erbarmelijk slechte ondergrond is er dreun te horen. Dat is ook meteen het enige bijgeluid dat we tijdens de test van de Swift opmerkten. Stuurmannen (m/v) hebben een goeie aan de Swift: het zeer prettig aanvoelende, met leer beklede, stuur is in hoogte en diepte instelbaar. Samen met prima zittende en eveneens goed instelbare bestuurdersstoel is voor grote en kleine bestuurders altijd een prettige zitpositie te vinden. De stoelen zijn voorzien van een prettig stevige vulling waarop het langere tijd goed uit te houden is. Het enige minpunt is dat een lendensteun ontbreekt en de zitting voor langere bestuurders wellicht wat aan de korte kant is.