Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure

Harold Rolloos - 10 mei 2011

Klaar voor de strijd

Zoals we aan het begin al zeiden is Peugeot de laatste tijd sterk bezig. Dat de nieuwe 508 ruimschoots voldoet aan onze verwachtingen is daardoor eigenlijk geen verrassing meer. Het ingetogen design valt bij een brede groep in de smaak en vooral het interieur spreekt aan. Niet alleen biedt het Franse vlaggenschip erg veel ruimte, ook op het gebied van luxe en comfort voelt de koper zich er snel thuis. Een minpunt is dat de voorstoelen te wensen overlaten. Vooral op de lange afstanden - waar je een auto in deze klasse toch hoofdzakelijk voor aanschaft - toont de Peugeot zich een prettige reisgenoot en een kilometervreter pur sang. Dat komt in de eerste plaats door de comfortabele rijeigenschappen en natuurlijk ook door het stille dieselblok. Eén ding is zeker: met de nieuwe 508 heeft Peugeot weer een ijzersterke troef in handen om de concurrentie met de leasekanonnen in zijn klasse aan te gaan.

  • Binnenruimte
  • Comfortabele rijeigenschappen
  • Luxe en fraai afgewerkt
  • Voorstoelen zijn hard en bieden weinig steun
  • Turbogat dieselmotor
  • Niet zo zuinig als beloofd
140 pk
320 Nm
210 km/h
9,8 s
6,4 (5) l/100km
130 g/km
D
22%
€ 27.325
€ 43.265
€ 793 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo

  • Subaru Legacy Touring Wagon 2.0D Luxury AWD

  • Fiat Croma 1.9 MultiJet Corporate Premium

  • Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT

  • Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT Executive Business

  • Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 180 Type S

  • Volvo V50 DRIVe 1.6D Start and Stop Momentum Edition II

  • Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG Elegance

  • Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

  • 2020 - Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure

  • 2018 - Peugeot 508 SW BlueHDi 130 S&S EAT8 Allure

  • 2018 - Peugeot 508 Berline PureTech 225 S&S EAT8 GT

  • 2015 - Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 GT

  • 2012 - Peugeot 508 SW RXH HYbrid4

  • 2012 - Peugeot 508 1.6 e-HDi Active