Dubbelrol
Op het moment dat de eerste foto's uitlekten was snel duidelijk welke kant Peugeot op wil met de nieuwe 508. Hij is lang niet meer zo excentriek als de 407, maar vooral ingetogen en zelfs een tikkeltje Duits te noemen. Is dat jammer? Nee, zeker niet, want dit ontwerp spreekt ongetwijfeld een grotere doelgroep - vooral de zakelijke rijder - aan dan zijn voorganger deed. Deze 508 is niet alleen cijfermatig groter geworden, ook in de lengte is hij ten opzichte van de 407 behoorlijk gegroeid. Vreemd is dat niet, want hij heeft de nobele taak om ook de 607 - het vlaggenschip van weleer - te vervangen. Als sedan ziet deze 508 er zeker niet slecht uit, maar wat ons betreft komt de stationwagen veel beter uit de verf. Helemaal in deze chique donkere kleur en de fraaie 18 inch wielen, die standaard zijn op deze Allure-uitvoering waarmee wij onderweg zijn. Met wat aangename zaken als bi-xenon, een grootlichtassistent, een panoramadak en leren bekleding komt het prijskaartje van deze 508 SW met 2.0 HDi uit op een slordige 43 mille. Neem je met wat minder genoegen? Dan kom je met 35.000 euro voor deze oliestoker al een heel eind bij de lokale dealer.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo

Subaru Legacy Touring Wagon 2.0D Luxury AWD

Fiat Croma 1.9 MultiJet Corporate Premium

Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT

Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT Executive Business

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 180 Type S

Volvo V50 DRIVe 1.6D Start and Stop Momentum Edition II

Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG Elegance

Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

2021 - Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered

2020 - Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure

2018 - Peugeot 508 SW BlueHDi 130 S&S EAT8 Allure

2018 - Peugeot 508 Berline PureTech 225 S&S EAT8 GT

2015 - Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 GT

2012 - Peugeot 508 SW RXH HYbrid4

2012 - Peugeot 508 1.6 e-HDi Active


