Turbogat
Aan de handgeschakelde zesbak in onze testauto is een 2.0 liter dieselmotor gekoppeld. Voor alle 20%-bijtellingsfreaks die nu opveren: nee, deze uitvoering komt daar niet voor in aanmerking. Jullie kunnen bij Peugeot terecht voor de i-HDi met 112 pk en de gerobotiseerde handbak die we ook uit de Citroën C5 kennen. Deze 2.0 HDi beschikt over 140 pk en een koppel van 320 Nm. Onder de 1.500 toeren gebeurt er echter vrij weinig en krijg je te maken met een turbogat. Toch blijkt in de praktijk dat deze diesel meer dan voldoende vermogen heeft om aardig van zijn plek te komen. Het motorgeluid is bij het accelereren redelijk hoorbaar, maar verdwijnt mooi naar de achtergrond bij het rijden van een constante snelheid. Bijvoorbeeld: met een snelheid van 120 kilometer per uur draait de diesel slechts 2.000 toeren per minuut. Dit zijn mooie waarden om prettig in alle stilte van A naar B te reizen. Peugeot belooft een gemiddeld verbruik van 1 op 20. Wij kwamen na een testweek waarin redelijk rustig is gereden tot een gemiddelde van 1 op 15,5. Voor een auto van dit formaat is dat niet slecht, maar het verbruik ligt hiermee wel ver boven de fabrieksopgave.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo

Subaru Legacy Touring Wagon 2.0D Luxury AWD

Fiat Croma 1.9 MultiJet Corporate Premium

Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT

Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT Executive Business

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 180 Type S

Volvo V50 DRIVe 1.6D Start and Stop Momentum Edition II

Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG Elegance

Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

2021 - Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered

2020 - Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure

2018 - Peugeot 508 SW BlueHDi 130 S&S EAT8 Allure

2018 - Peugeot 508 Berline PureTech 225 S&S EAT8 GT

2015 - Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 GT

2012 - Peugeot 508 SW RXH HYbrid4

2012 - Peugeot 508 1.6 e-HDi Active


