Eersteklas
Bij de ambitie om tot de top van het D-segment te horen hoort een hoogwaardig interieur met mooie materialen en een perfecte afwerking. Dat is geen sinecure en een auto kan erdoor gemaakt of gekraakt worden. Het luxe Summum interieur laat zien dat Volvo hierin voorbeeldig moeite heeft gestoken en op een paar pijnplekken na niet onder doet voor de concurrentie. Overal in het interieur zijn authentieke materialen gebruikt en dat betekent dat alles wat blinkt daadwerkelijk van metaal is en dus ook zo aanvoelt. Dit is geen goedkope productiewijze en je kan het Volvo bijna niet kwalijk nemen dat ze op minder zichtbare plekken wel kostenbesparend te werk zijn gegaan. Storend is eerder de omslachtige bediening van het media center waarin ook het RTI navigatiesysteem is ondergebracht. Volvo heeft geen handige centrale controller en met de komst van de S60/V60 is de intuïtieve joystick op de achterzijde van het stuur verdwenen. Aan de nieuwe user interface zullen veel trouwe klanten moeten wennen en ook de krappere binnenmaten van de V60 zullen menigeen verbazen. Voorin is op de ruim bemeten stoelen geen reden tot beklag en ook de bagageruimte is met 430 liter allerminst bescheiden. Wel ontbreken er broodnodige centimeters op de achterbank en met name de beenruimte houdt voor langere personen niet over. Typisch lifestyle...