Onpopulair
Medio vorig jaar werd de Accord in een sportiever en chiquer jasje gestoken. Dat een fraaier design niet altijd voor een gehoopte verkoopboost zorgt werd al snel duidelijk. Hoewel de Accord geen grijze muis meer is liggen de verkopen nog steeds onder de verwachtingen. Hieruit blijkt maar weer dat Honda’s imago nog niet sterk genoeg is om mee te spelen met de premiumleague. Meerdere merken verkeken zich op dat laatste en eigenlijk wisten alleen Volvo en Lexus in ons land deze barrière succesvol te doorbreken. Met de recent toegevoegde DTEC dieselmotoren mikken de Japanners nu op de zakelijke markt. Uiteraard zal deze toevoeging voor wat aanvullende verkopen zorgen, het grootste bestanddeel van klanten wordt echter nog steeds gevormd door particulieren. Deze groep consumenten weet Honda’s identiteit en techniek op haar waarde te schatten, een reden voor ons om de topper uit de Accord stal onder de loep te nemen.

Mercedes-Benz C-Klasse Estate 180 BlueEFFICIENCY Avantgarde

Cadillac BLS Wagon 1.9D Elegance

Audi A4 Avant 2.0 TDI Pro Line

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline

Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG Elegance

Volvo V60 D3 Summum

Mercedes-Benz C-Klasse C200 CDI Avantgarde

BMW 3 Serie Touring 320i Business Line

Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i Executive Lineartronic

Mercedes-Benz C-Klasse Estate C220 CDI Avantgarde

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Executive





