Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium

Harold Rolloos - 18 december 2010

Houdbaarheid

Met de vernieuwde Mondeo heeft Ford de houdbaarheidsdatum van hun middenklasser verlengd. Wat de binnenruimte en rijeigenschappen betreft was dit niet eens nodig, maar het zijn vooral de zuinigere motoren en de optionele veiligheidsopties die ervoor zorgen dat de Mondeo het in deze gedaante tot 2012 wel uitzingt. Dat het uiterlijk en interieur ook in positieve zin werden verbeterd is vooral mooi meegenomen. Voor de zakelijke rijder is de 140 pk diesel met Powershift-transmissie een interessante optie, al is het niet de meest stille krachtbron uit het motorengamma, dat overigens louter uit groene labels bestaat. Ford kennende zal het in 2012 vast groots uitpakken met de nieuwe Mondeo, maar tot die tijd hoeft het merk zich zeker niet te schamen voor deze leasetopper.


Fotografie: Martijn Koevoets

  • Rijeigenschappen
  • Binnenruimte
  • Zuinig
  • Rumoerige diesel
  • Powershift mag nog wel wat sneller schakelen
  • Grootlichtassistent functioneert nog niet optimaal
140 pk
320 Nm
205 km/h
10,2 s
5,9 (5.6) l/100km
149 g/km
E
22%
€ 26.971
€ 48.115
€ 882 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Opel Ampera

  • Citroën DS5 200 THP Sport Chic

  • Toyota Prius Plug-in Dynamic Business

  • Audi A5 Sportback 1.8 TFSI Pro Line

  • Chevrolet Volt Base

  • 2020 - Ford Mondeo Wagon Hybrid eCVT ST-Line

  • 2016 - Ford Mondeo sedan 2.0 EcoBoost Vignale

  • 2015 - Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Titanium

  • 2015 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium

  • 2011 - Ford Mondeo ECOnetic 1.6 TDCi Titanium

  • 2008 - Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium X-Pack

  • 2007 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Ghia

  • 2006 - Ford Mondeo Wagon 1.8i-16V Platinum