Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium

Harold Rolloos - 18 december 2010

Voor de massa

Zoals eerder aangehaald zit deze testauto boordevol veiligheidssnufjes, waarvan een aantal tot voor kort alleen denkbaar was op dure Duitse limousines van ruim boven een ton. Bij BLIS gaat er in de zijspiegel een lampje branden zodra er zich een auto in de dode hoek bevindt en Lane Departure Warning System laat het stuur trillen op het moment dat je zonder richting aan te geven over de streep komt. Een andere nieuwe veiligheidsoptie is de automatische grootlichtassistent. Hierdoor hoef je nooit meer zelf groot licht op te zetten tijdens het rijden door donkere stukken. Op het moment dat de sensor een tegenligger, voorganger of lichtmasten detecteert, dan schakelt hij het grootlicht automatisch uit. De assistent is op gevoeligheid instelbaar, maar reageert soms nog net iets te traag. Daarnaast kan het voor tegenliggers irritant zijn als het grootlicht door bepaalde omstandigheden in korte tijd aan en uit wordt gezet. Op dit vlak valt er dus nog het één en ander te verbeteren.

140 pk
320 Nm
205 km/h
10,2 s
5,9 (5.6) l/100km
149 g/km
E
22%
€ 26.971
€ 48.115
€ 882 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Opel Ampera

  • Citroën DS5 200 THP Sport Chic

  • Toyota Prius Plug-in Dynamic Business

  • Audi A5 Sportback 1.8 TFSI Pro Line

  • Chevrolet Volt Base

  • 2020 - Ford Mondeo Wagon Hybrid eCVT ST-Line

  • 2016 - Ford Mondeo sedan 2.0 EcoBoost Vignale

  • 2015 - Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Titanium

  • 2015 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium

  • 2011 - Ford Mondeo ECOnetic 1.6 TDCi Titanium

  • 2008 - Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium X-Pack

  • 2007 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Ghia

  • 2006 - Ford Mondeo Wagon 1.8i-16V Platinum