Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium

Harold Rolloos - 18 december 2010

Verbeteringen

Ook het interieur werd onder handen genomen. De vorige Mondeo werd nog wel eens bekritiseerd om de afwerking en vooral het materiaalgebruik. De harde stukken plastic die in het vorige model her en der domineerden rond het dashboard hebben plaatsgemaakt voor zachte en prettig aanvoelende materialen. Alleen het harde plastic rond het navigatiedisplay in het middenconsole laat nog te wensen over. Verder kreeg de Ford nieuwe instrumentenclusters en vernieuwde deurpanelen. Voor de rest bleef het interieur ongewijzigd. De met leer en alcantara beklede stoelen zijn elektrisch instelbaar en bieden een ronduit prettige zit waardoor je na een lange rit nog steeds fit uit de auto stapt. Een van de grote pluspunten van de Mondeo is natuurlijk zijn binnenruimte. Zowel voor- als achterin is er meer dan voldoende hoofd- en beenruimte aanwezig. Drie volwassenen kunnen hierdoor moeiteloos achterin plaatsnemen. De door ons gereden uitvoering beschikt zelfs over een verwarmbare achterbank, waardoor het ook met extreme winterse omstandigheden achterin prima uit te houden is. Ook de kofferruimte is met een inhoud van 570 liter immens te noemen en maakte de Mondeo tot een van de ruimste auto's in zijn klasse.

140 pk
320 Nm
205 km/h
10,2 s
5,9 (5.6) l/100km
149 g/km
E
22%
€ 26.971
€ 48.115
€ 882 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Opel Ampera

  • Citroën DS5 200 THP Sport Chic

  • Toyota Prius Plug-in Dynamic Business

  • Audi A5 Sportback 1.8 TFSI Pro Line

  • Chevrolet Volt Base

  • 2020 - Ford Mondeo Wagon Hybrid eCVT ST-Line

  • 2016 - Ford Mondeo sedan 2.0 EcoBoost Vignale

  • 2015 - Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Titanium

  • 2015 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium

  • 2011 - Ford Mondeo ECOnetic 1.6 TDCi Titanium

  • 2008 - Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium X-Pack

  • 2007 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Ghia

  • 2006 - Ford Mondeo Wagon 1.8i-16V Platinum