Verbeteringen
Ook het interieur werd onder handen genomen. De vorige Mondeo werd nog wel eens bekritiseerd om de afwerking en vooral het materiaalgebruik. De harde stukken plastic die in het vorige model her en der domineerden rond het dashboard hebben plaatsgemaakt voor zachte en prettig aanvoelende materialen. Alleen het harde plastic rond het navigatiedisplay in het middenconsole laat nog te wensen over. Verder kreeg de Ford nieuwe instrumentenclusters en vernieuwde deurpanelen. Voor de rest bleef het interieur ongewijzigd. De met leer en alcantara beklede stoelen zijn elektrisch instelbaar en bieden een ronduit prettige zit waardoor je na een lange rit nog steeds fit uit de auto stapt. Een van de grote pluspunten van de Mondeo is natuurlijk zijn binnenruimte. Zowel voor- als achterin is er meer dan voldoende hoofd- en beenruimte aanwezig. Drie volwassenen kunnen hierdoor moeiteloos achterin plaatsnemen. De door ons gereden uitvoering beschikt zelfs over een verwarmbare achterbank, waardoor het ook met extreme winterse omstandigheden achterin prima uit te houden is. Ook de kofferruimte is met een inhoud van 570 liter immens te noemen en maakte de Mondeo tot een van de ruimste auto's in zijn klasse.
2020 - Ford Mondeo Wagon Hybrid eCVT ST-Line
2016 - Ford Mondeo sedan 2.0 EcoBoost Vignale
2015 - Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Titanium
2015 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium
2011 - Ford Mondeo ECOnetic 1.6 TDCi Titanium
2008 - Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium X-Pack
2007 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Ghia
2006 - Ford Mondeo Wagon 1.8i-16V Platinum