Nieuwe snufjes
In het vorige model domineerde een te heet gewassen Vectra dashboard het beeld in het interieur. Ook de nieuwe Meriva oogt vanbinnen zeer herkenbaar door de bekende designtaal van de grotere Astra en Insignia, maar het geheel van diverse elementen oogt nu wel veel evenwichtiger geïntegreerd en is tevens hoogwaardiger afgewerkt. Alleen het grote stuur oogt nogal misplaatst in het Meriva interieur. Opvallendste verandering is de in het dashboard geïntegreerde pookknop die nu beter onder handbereik ligt. Vanaf het Edition uitrustingsniveau is de Meriva voorzien van een groot verschuifbaar opbergvak (genaamd FlexRail) tussen de stoelen dat tevens als armsteun dient. Leuk bedacht en zeker praktisch, ware het niet dat de grote box soms op de rails klem komt te zitten en de USB en 12 Volt aansluiting door de in de weg zittende rails praktisch onbereikbaar zijn geworden. Een ander minpunt is de nogal drukke middenconsole met een haast onoverzienbare knoppenbrij. Op onze luxe Cosmo zit onder andere stoel- en stuurverwarming, maar om te ontcijferen welke knop waarvoor dient heb je welhaast een leesbril nodig.