Audi A8 4.2 TDI Pro Line +

- 28 oktober 2010

Gewend

Opvallend is de automaathendel, die nog het meest weg heeft van de gashendel van een vliegtuig. Helemaal ideaal werkt deze niet: vanuit 'drive' gaat hij iets te makkelijk in 'park' wanneer je eigenlijk 'reverse' wilt kiezen, maar misschien is dit slechts een kwestie van gewenning. Waar we heel eenvoudig aan kunnen wennen zijn de briljante stoelen van onze testauto. Toegegeven, het vraagt een flinke investering, maar dan heb je ook wat: 22-voudige verstelling en een ventilatie- en massagefunctie met vijf programma's.

Bij een auto als deze is de ruimte op de achterbank van groot belang, want ja: menig A8 bezitter láát zich rijden. Gelukkig zit dat bij de A8 wel snor. Vergeleken met de concurrentie biedt hij een gemiddelde hoeveelheid ruimte en voor de meeste mensen zal dit ruim voldoende zijn. Mocht je toch nét dat beetje extra willen, dan kun je uiteraard ook een verlengde versie bestellen. Voor iets meer dan 4 mille koop je dan 13 centimeter extra beenruimte, precies genoeg om achterin de benen volledig te kunnen strekken.

350 pk
800 Nm
250 km/h
5,5 s
7,4 (7.6) l/100km
199 g/km
E
22%
€ 95.200
€ 164.009
€ 3.007 / maand
€ 562 - € 606 / kwartaal
  • Jaguar XJ 5.0 Portfolio LWB

  • Lexus LS 600hL President Line

  • Mercedes-Benz S-Klasse S400 Hybrid Lang

  • Porsche Panamera S Hybrid 3.0 V6

  • Lexus LS 600h L President

  • BMW ActiveHybrid 7 Lang

  • Volkswagen Phaeton V8 Highline Lang

  • BMW 7 Serie 740i High Executive

  • 2014 - Audi A8 Lang 4.2 V8 TDI quattro Pro Line plus

  • 2013 - Audi S8 4.0 TFSI quattro Pro Line +

  • 2012 - Audi A8 Hybrid Pro Line +

  • 2010 - Audi A8L 6.3 W12 quattro

  • 2008 - Audi A8 2.8 FSIe Pro Line +