Gewend
Opvallend is de automaathendel, die nog het meest weg heeft van de gashendel van een vliegtuig. Helemaal ideaal werkt deze niet: vanuit 'drive' gaat hij iets te makkelijk in 'park' wanneer je eigenlijk 'reverse' wilt kiezen, maar misschien is dit slechts een kwestie van gewenning. Waar we heel eenvoudig aan kunnen wennen zijn de briljante stoelen van onze testauto. Toegegeven, het vraagt een flinke investering, maar dan heb je ook wat: 22-voudige verstelling en een ventilatie- en massagefunctie met vijf programma's.
Bij een auto als deze is de ruimte op de achterbank van groot belang, want ja: menig A8 bezitter láát zich rijden. Gelukkig zit dat bij de A8 wel snor. Vergeleken met de concurrentie biedt hij een gemiddelde hoeveelheid ruimte en voor de meeste mensen zal dit ruim voldoende zijn. Mocht je toch nét dat beetje extra willen, dan kun je uiteraard ook een verlengde versie bestellen. Voor iets meer dan 4 mille koop je dan 13 centimeter extra beenruimte, precies genoeg om achterin de benen volledig te kunnen strekken.