Keuzes maken
Welke concessies wil je doen ten aanzien van zuinig rijden, is het eeuwige dilemma. Bij dit Rugzakje is het gelukkig geen futloos motortje, maar zou je het eerder in de resonanties of eventueel het geluid moeten zoeken. Echter blijkt in de praktijk dat het nog helemaal niet zoveel winst oplevert als beloofd en dat is jammer, want daar was het met de introductie van dit blokje natuurlijk vooral om te doen. Prijstechnisch zijn de belastingvoordelen natuurlijk wel interessant, maar evengoed komt de totaalprijs van dit autootje nog over de twintig mille. En dan gaan als autoliefhebber onze ogen onwillekeurig toch naar de prijslijst van de Abarth 500 die bij maar een fractie meer beginnen en dan nemen we het niet te openen dakje en de wegenbelasting graag voor lief. Dat autootje kent namelijk dezelfde pluspunten als het gaat om aaibaarheidsfactor en uitrusting, maar doet er op het gebied van prestaties en handling nog een dikke schep bovenop.
Voor een uitgebreidere beschrijving van de 500C verwijzen we naar onze eerdere test.
- Echt retro
- Prima prestaties
- Prettige handling
- Resonanties
- Niet zo zuinig
- Prijzig