Fiat 500“De trots van Turijn”Energielabel A | 12% bijtelling
Wie had in 1957 gedacht dat de kleine 500 het afgelopen decennium de belangrijkste auto van het Fiat-concern zou zijn? Na de lancering op 4 juli 1957 kwam in eerste instantie de verkoop maar moeilijk op gang, maar na deze moeizame opstartfase was de populariteit van de 500 niet te stoppen.
Fiat 500“Gerijpt”Energielabel D | 22% bijtelling
Exact vijftig jaar na de introductie van de Nuova 500, kwam Fiat met hun eigen retromodel: simpelweg de 500. Het voorbeeld qua design was liefst achttien jaar in productie en kreeg in die periode enkel wat kleine wijzigingen te verduren. De eerste grote facelift voor de moderne variant kwam dit jaar.
Fiat 500S“De 'S' van Stoer”Energielabel D | 22% bijtelling
Over de Fiat 500 waren we vanaf het moment dat hij werd gepresenteerd enthousiast. Vooral het overduidelijk op de Cinquecento uit de jaren '50 gebaseerde design zorgt ook zes jaar na de introductie voor een prettige afwisseling tussen het overige verkeer.
Fiat 500C“Twee poten”Energielabel B | 22% bijtelling
Wij mensen beschouwen ons ras als het intelligentste op aarde. Een van de dingen die de mens volgens de evolutieleer ontwikkeld heeft, is het lopen op twee poten dan wel benen. Onder autoliefhebbers heerst echter het beeld: hoe meer poten - lees cilinders - hoe beter.
Fiat 500C“Con Amore”Energielabel D | 22% bijtelling
Iedereen kent het gevoel wel: soms wordt rationeel denken overschaduwd door emotionele gevoelens. Bij een auto denk je dan niet meer na over zaken zoals gebruiksgemak en financiƫn. Je laat je grijpen door charisma en je gevoel spreekt het laatste woord bij de ondertekening van het koopcontract.
Fiat 500“Mi Amore”Energielabel F | 22% bijtelling
Volkswagen is ermee begonnen. In 1998 bracht het Duitse merk een retro auto op de markt die een eerbetoon moest zijn aan de aloude Kever. De New Beetle leek een beetje op zijn voorvader, maar meer dan een lichte gelijkenis qua vorm was het niet.