Toyota RAV4 2.2 D-4D D-CAT Executive Business

Pawel Piotrowski - 3 september 2010

Steile hellingen

Wanneer we Luxemburg steeds dieper inrijden wordt het landschap heuvelachtiger en de omgeving rijker bebost. Nabij Drauffelt besluiten wij de gebaande paden te verlaten en de bossen in te duiken. Zonder dat we weten wat ons te wachten staat, slaan we een willekeurig bospad in. Al snel veranderd het aanvankelijk vlakke drassige pad in een steile helling bergop. Met het differentieel in lock-stand klautert de RAV4 probleemloos de steeds steiler wordende helling omhoog. Wanneer we het hoogste punt bereiken en uitstappen, zien we pas echt welk groot hoogteverschil we zojuist eenvoudig overwonnen hebben. Hoewel de ondergrond betrekkelijk glad was, vervolgde de Toyota dankzij Hill-start Assist Control stabiel de ingeslagen koers. Na een korte toeristische en fotografische stop beseffen we ons dat het gekozen bospad doodlopend is. Zodoende worden we gedwongen om te keren en de steile helling weer af te dalen. Ook dat is een kinderspel voor de Toyota. Uiteraard zijn er extremere offroad wegen te bedenken, maar op plekken waar een gewone personenauto vast zou komen te zitten, gaat de RAV4 verder.

177 pk
400 Nm
200 km/h
9,3 s
7,2 (6.7) l/100km
177 g/km
G
22%
€ 27.390
€ 46.590
€ 854 / maand
€ 426 - € 458 / kwartaal
  • Peugeot 3008 HYbrid4

  • Renault Koleos 2.0 dCi Privilège 4x4

  • Mazda CX-5 Skyactiv-D 2.2 HP AWD GT-M

  • Skoda Yeti 2.0 TDI Elegance 4x4

  • Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4Motion Sport and Style

  • Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All-Mode Tekna

  • SsangYong Korando D20T Sapphire

  • Kia Sportage 2.0 CVVT X-Clusive 2WD

  • 2024 - Toyota RAV4 2.5 Plg-in Hybrid AWD GR Sport

  • 2019 - Toyota RAV4 2.5 Hybrid Bi-Tone 2WD

  • 2016 - Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive

  • 2013 - Toyota RAV4 2.0 D-4D-F 2WD Dynamic

  • 2006 - Toyota RAV4 2.0 VVT-i Linea Sol