Koppelrijke basisdiesel
Een primeur is de nieuwe standaard vermogensversie van de 2.2 CiTD. Met 129pk en 340Nm is deze diesel een welkome aanvulling voor het motorenpalet van de Mazda 6. Opmerkelijk is dat het koppel vanaf stationair sneller stijgt dan bij de Mid en High Power. Dit is gerealiseerd door de diameter van het turbinewiel nog verder te verkleinen. En inderdaad, laag in de toeren is de diesel lekker koppelrijk. Op zeeën van newtonmeters rij je rustig weg en van een turbogat is bijna geen sprake. Het piekvermogen is met 129pk wel aan de lage kant waardoor de basisdiesel boven in de toeren tammer aanvoelt. In de praktijk maakt hem deze eigenschap een liter zuiniger dan de krachtigere vermogensvarianten. Schakelindicatoren en een start/stop systeem schitteren echter door afwezigheid. Mede daardoor is het verbruik niet spectaculair laag en valt de basisdiesel helaas in de reguliere 25% bijtellingscategorie.

2025 - Mazda 6e EV Takumi Plus

2019 - Mazda 6 2.5 SkyActiv-G 194 6AT Signature

2015 - Mazda 6 Sportbreak SkyActiv-G 145 TS+

2013 - Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M

2013 - Mazda 6 SportBreak SkyActiv-D 2.2 150pk TS+ Lease Pack

2009 - Mazda 6 2.0 S-VT TS

2008 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD Business

2006 - Mazda 6 MPS

2006 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD DPF Touring







