Meer luxe en comfort
Van de vierhonderd wijzigingen zijn er ook enkele in het interieur terug te vinden. Daarbij heeft Mazda zich met name op een kwaliteitsverbetering gericht. Het dashboard heeft in de GT-M een glanzende zilverkleurige afwerking gekregen en op detailniveau zijn diverse schakelaars van een chroomrand voorzien. Daarnaast zijn diverse oppervlakken in het interieur met pianolak afgewerkt, zoals de middenconsole en delen van het stuur. Aan de compositie van de materialen is verder relatief weinig veranderd. Nog steeds zijn hier en daar harde kunststoffen te bespeuren, zoals laag onderin de middenconsole en in de deuren. Door het plaatsten van een nieuw stuur heeft Mazda tevens afscheid genomen van het CF-Net, een buitengewoon uitgebreid bedieningsconcept. Elke knop heeft nu weer zijn eigen functie en eerlijk gezegd hebben we het ingewikkelde CF-Net op geen enkel moment gemist.
Door een uitgebreidere uitrusting op alle modellen biedt het interieur nu ook meer luxe en comfort aan de passagiers. Zo is de TS en Business rijker uitgerust dan voorheen, met zaken als een met leder bekleed stuur en pookknop en een Hill Holder. De meest luxe GT-M voegt daar nog zaken als parkeersensoren, Rear Vehicle Monitoring, halflederen stoelbekleding en andere sportieve details aan toe. De met leder beklede stoelen bieden veel steun en zitten door de zachtere vulling comfortabeler dan de met stof beklede exemplaren. Het ruimteaanbod is in de SportBreak op alle plaatsen dik in orde, de bestuurder kan door de goede instelmogelijkheden een perfecte zitpositie innemen.
2019 - Mazda 6 2.5 SkyActiv-G 194 6AT Signature
2015 - Mazda 6 Sportbreak SkyActiv-G 145 TS+
2013 - Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M
2013 - Mazda 6 SportBreak SkyActiv-D 2.2 150pk TS+ Lease Pack
2009 - Mazda 6 2.0 S-VT TS
2008 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD Business
2006 - Mazda 6 MPS
2006 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD DPF Touring