Volkswagen Golf GTD DSG

Jan Westerhof - 25 maart 2010

Meevoeren

Erg knap is dat de GTD ondanks zijn dynamische inborst een behoorlijke mate van comfort behoudt. Hij veert weliswaar stevig, maar het afrolcomfort blijft voldoende soepel en daarbij is de GTD net zo terughoudend stil als iedere andere Golf. Op lange afstanden bewijst de GTD zich als snelle en zuinige reisgenoot. Ons testverbruik kwam uit op 1:15 en we hebben ons vaak laten meevoeren in het gemak waarmee de GTD met DSG je uitdaagt tot accelereren en gas geven – eigenlijk rijd je altijd te hard. Een auto die zich door het verbinden van snelheid, comfort en zuinigheid uitstekend voor snelwegritten leent.

170 pk
350 Nm
220 km/h
8,1 s
6,7 (5.6) l/100km
147 g/km
G
22%
€ 33.185
€ 38.372
€ 703 / maand
€ 324 - € 346 / kwartaal
  • Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF

  • Mazda 3 MPS

  • Lancia Delta 1.8 Di TurboJet Oro

  • Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

  • MINI Countryman Cooper D Chili

  • Volvo V40 D2 Summum

  • Seat Leon Cupra R

  • Citroën DS4 1.6 THP 200 Sport Chic

  • Mercedes-Benz A-Klasse 180 CDI BlueEFFICIENCY Style

  • 2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • 2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • 2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

  • 2015 - Volkswagen Golf GTE

  • 2014 - Volkswagen e-Golf

  • 2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

  • 2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

  • 2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline