Reageren
Reacties
patrick
· 1 december 2010 om 22:14
Wij hebben ook een nieuwe Verso gekocht. Een heerlijke en praktische wagen. We wilden eerst gaan voor een Peugeot 5008. Maar hebben toch gekozen voor de Verso. Dat heeft puur te maken met afwerkingsniveau en kwaliteit.
Piet
· 13 maart 2012 om 18:37
Wij zijn erg ontevreden over deze auto. Het instrumenten paneel (snelheidsmeter etc) beslaat. Na tig keer van kastje naar de muur zijn gestuurd. Stelt Toyota nu dat de airco altijd aanmoet. Naast dat dit voor sommige mensen niet gewenst is voor de gezondheid is het ook slecht voor het benzine verbruik. Dit zal dus ca 5-10% slechter presteren dan de optimische schatting van Toyota. Dit is de eerste auto waar ik ooit van heb gehoord dat de airco nodig is om aan de wet te kunnen voldoen. En dan het continue kastje naar de muur reacties van de garage. Bijna maandelijks kon de auto terug. Na tig keer is het probleem nog steeds niet opgelost. Voor ons wordt het nooit meer een Toyota.
Arnold van Schepen (redacteur):
Beslaande ramen en bedieningselementen door een combinatie van koude oppervlakken en hoge luchtvochtigheid zijn inderdaad erg vervelend. Daarbij kan een airco nuttige diensten bewijzen: op de condensor van de airco slaat ook het aanwezige vocht uit de lucht neer, waardoor de lucht die naar het interieur wordt gevoerd het daar aanwezige vocht opneemt. Droge ramen zijn het gevolg. Zo bewijst een airco het hele jaar door nuttige diensten. Maar de droge lucht kan op den duur inderdaad ook voor klachten zorgen, droge ogen, geïrriteerde luchtwegen. Het is niet ongebruikelijk bij moderne auto's dat de airco continu met de climate control meedraait, die opmerking van Toyota is niet vreemd. Om het brandstofverbruik te drukken (bij ideale weersomstandigheden) kan een airco handmatig uitgeschakeld worden, dat drukt het brandstofverbruik zoals u terecht opmerkt. Tip: reinig de ramen en het afdekglas van het instrumentenpaneel eens met een glasontvetter, op vetvrije oppervlakken zal zich minder snel condens vormen.Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Ligne Ambiance
Mazda 5 2.0 CiTD Business
Seat Altea XL Stationwagon 2.0 TDI Style
Citroën C4 Picasso 1.6 HDiF Ligne Business
Mitsubishi Grandis 2.4 MIVEC Intense
Renault Grand Scénic TCe 130 Dynamique
Kia Carens 2.0 CRDi EX
Renault Scénic 1.5 dCi 110 Privilège
Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium
Volkswagen Touran 1.2 TSI Trendline
Peugeot 5008 1.6 THP GT