Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Bluemotion Comfortline

Reageren

Het e-mailadres zal niet worden getoond op de site.

Reacties

Arnold
·
6 april 2009 om 09:24
Jammer dat de boordcomputer geen Nederlands kent, voor zo'n verfijnd product is dat toch een must.
Remco
·
10 april 2009 om 12:42
Inderdaad, slordig.
Maar, heeft deze vernieuwde BM echt een start-stop systeem? Ik dacht dat we daarvoor op de BM II moeten wachten, die dan ook BlueTDI techniek heeft.
Wilbert Huls (redacteur):
Hij heeft inderdaad écht een start-/stopsysteem. Het bekende systeem waarbij de motor afslaat wanneer de versnellingsbak in zijn vrij staat en het koppelingspedaal op is gekomen. De motor slaat automatisch weer aan wanneer het koppelingspedaal weer beroerd wordt (om de versnellingsbak weer in zijn één te zetten).
Patrick
·
3 mei 2009 om 18:46
Dat start/stop systeem zit er echt op. Ik rijd ook zo een als hier omschreven. Dat start/stop systeem is geweldig. Ook als je een ongelukje hebt en wat onbenullig optrekt. Als je auto afslaat, start hij ook direct weer vanzelf. Zo handig.
Van de Veire Steve
·
9 mei 2009 om 12:19
Ik heb zo'n bluemotion passat 2.0.
Persoonlijk moet ik alvast stellen dat het verbruik op de boordcomputer aan geen kanten klopt.
Als ik ga tanken en ik reken het zelf uit verbruik ik bijna een halve liter meer.
Om nog niet te spreken over het rijgeluid. Ze zouden beter gehoorbescherming meeleveren met deze wagen.
Op een betonweg is het geluid ondraaglijk.
Een DB meter gaat niety onder 93 DB en toont Pieken van 98db. M.a.w. schadelijk voor het gehoor.
Dit is volgens mij een rechtstreeks gevolg van de velaagde vering en de hardere bandenspanning (2.5bar).
Misschien kunnen ze bij VW 4 bar op de banden steken dan zal hij nog zuiniger zijn, en valt er helemaal niet meer mee te rijden.
Daniel
·
14 oktober 2009 om 17:48
Die BM rijdt gewoon fantastisch. Als je het perfecte comfort niet op prijs stelt moet je toch echt aan de citroen. Die zijn zeker stiller omdat ze ook vaak stil staan vanwege pech...
110 pk
250 Nm
196 km/h
11,9 s
5,0 (4.9) l/100km
129 g/km
E
22%
€ 27.050
€ 38.855
€ 712 / maand
€ 358 - € 383 / kwartaal
  • Skoda Octavia Scout 2.0 TDI

  • Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.2 JTS Sport

  • Volvo V50 DRIVe 1.6D Start and Stop Momentum Edition II

  • Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT Executive Business

  • Volvo V50 2.0D Momentum

  • Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT

  • Fiat Croma 1.9 MultiJet Corporate Premium

  • Subaru Legacy Touring Wagon 2.0D Luxury AWD

  • Peugeot 407 SW 2.0 16V HDiF XS Navteq

  • Citroën C5 Tourer 2.0i Dynamique

  • 2020 - Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI Elegance Business R

  • 2016 - Volkswagen Passat Variant GTE 1.4 TSI PHEV Highline

  • 2015 - Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

  • 2012 - Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TSI

  • 2011 - Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

  • 2007 - Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI BlueMotion Business

  • 2006 - Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline