Brommerig sportief
In veel opzichten rijdt de Corsa als een typische stadsauto. De pedalen laten zich zonder veel weerstand bedienen, het stuur draait wel heel licht rond en de versnellingspook voelt aan alsof hij nergens mee verbonden is. De eerste indruk is dat de bediening weinig feedback geeft, maar na een tijdje blijkt dat best mee te vallen. Het is gewoon een kwestie van gewenning. Afgezien van het ietwat hakerige schakelen, is er op de bediening weinig op of aan te merken.
De wegligging is lekker sportief, in bochten helt hij weinig over en sportief rijden doet hij niet met tegenzin. Dankzij de sportstoelen – standaard op de Corsmo – schuif je ook niet van links naar rechts in een scherpe linkerbocht. Qua rijden is hij goed te vergelijken met de Volkswagen Polo. Keerzijde is wel dat hij door de stevige vering en zijn korte wielbasis niet bepaald comfortabel is.
Het CDTi-dieselmotortje is met zijn 90pk best pittig. Met zijn brommerige geluid is het niet de meest geciviliseerde krachtbron, maar hij heeft behoorlijk wat kracht. Helaas is deze Corsa met zijn 1.145kg geen lichtgewicht, dus verwacht geen verbluffende prestaties. Dankzij de lange zesde versnelling is het toerental op de snelweg prettig laag; bij 120km/h maakt de motor niet meer dan 2.250 toeren per minuut, zodat het motorgeluid slechts op de achtergrond aanwezig is.