Geen muurbloempje
De verjongingskuur van Opel begon in 2004 met de sportief gelijnde Astra, die toen zijn wat saaie voorganger opvolgde. Het bleek het begin van een nieuw tijdperk, want we zijn nu drie jaar verder en inmiddels zijn vrijwel alle modellen volgens dezelfde stijl ontworpen. Zo ook de Corsa, Opel’s speler in het stadsauto-segment. De nieuwe stijl wordt gekenmerkt door een scherpere en gedurfdere belijning; meer dynamiek en minder voorspelbaarheid.
Dat is precies wat we zien bij de Corsa. Hij is niet het muurbloempje dat de vorige Corsa wel was en straalt dan ook veel meer zelfvertrouwen uit. Met zijn breed glimlachende voorzijde ziet hij er bovendien een stuk vrolijker uit. We moeten wel toegeven dat de driedeurs Corsa nóg wat frisser is, maar dat is eigenlijk onvermijdelijk. Achterdeuren doen nu eenmaal een beetje afbreuk aan de vlotte uitstraling,
De zilvergrijze kleur is weliswaar niet de spannendste kleur die je kunt bedenken, maar gelukkig is de auto in elf andere kleur leverbaar, waaronder felrood en kanariegeel. Eigenlijk is zilvergrijs ook helemaal geen ongelukkige keuze; het is makkelijk schoon te houden en ziet er bovendien netjes uit. De dubbele zevenspaaks wielen, standaard op de Cosmo, zien er strak uit en passen goed bij de uitvoering. Ze ogen veel beter dan de kleine wieldoppen die je bij de goedkopere uitvoeringen krijgt.