Zelfs stuurverwarming
Zo jong als de auto vanbuiten is, zo volwassen is hij vanbinnen. En met ‘volwassen’ bedoelen we niet dat het een saaie bedoeling is, maar juist dat het interieur qua materiaalgebruik en afwerking niet onderdoet voor dat van een luxe middenklasser. Erg mooi is de pianolak op de middenconsole, dat oogt heel chique. Het brengt wel een nadeel met zich mee: je zou eigenlijk iedere dag met een plumeau in de weer moeten, want elk stofdeeltje is te zien. Maar ja, wie mooi wil zijn…
Die pianolak is trouwens een kenmerk van de Cosmo-uitvoering, het meeste luxe uitrustingspakket voor de Corsa. Airco, sportstoelen, radio/cd-speler en 16” wielen zijn enkele andere zaken die bij het Cosmo pakket horen. Ons exemplaar is zelfs uitgerust met navigatie, climate- en cruise control, stoel- en stuurverwarming (erg bijzonder in deze klasse!) en nog wat kleinigheden. Heel fijn natuurlijk, al die opties, maar ze drijven de prijs wel op tot ruim 26 mille.
Ondanks zijn bescheiden buitenmaten is de Corsa verrassend ruim van binnen. Vanzelfsprekend is er voorin genoeg ruimte voor lijf en leden, maar ook op de achterbank is het goed uit te houden: voor twee volwassenen met een modaal postuur is er genoeg ruimte. Vanwege de vlakke daklijn is vooral de hoofdruimte zeer royaal. De kofferbak meet een nette 285 liter, met neergeklapte achterbank is dat zelfs 1.100 liter, waarmee de Corsa bijna al zijn concurrenten achter zich laat.