Opel Antara 2.0 CDTI Cosmo

Dennis van 't Kruis - 12 maart 2007

Het exterieur

Fotogeniek is een van de woorden waarmee je de Opel Antara prima kunt omschrijven. Na aankoop staat er een krachtig ogende SUV voor de deur van zijn nieuwe baasje. Maak je een rondje rond de auto dan vind je her en der de elementen die duidelijk maken dat je het hier te maken hebt met een lid van de Opel-familie. Vooral door het design en plaatsing van de chroomelementen en de het achterlicht, die dezelfde basisvorm heeft als het exemplaar dat tegenwoordig op de jongste Corsa prijken. De immens ogende buitenspiegel zijn goed in proportie tot de rest van de auto.

De fraaie 18 inch velgen zitten standaard in het Cosmo-pakket. Deze velgen hebben een strakke vormgeving, zijn niet bepaald een toonbeeld van frivoliteit. Mocht je als koper of leaser kiezen voor de Enjoy uitvoering, dan krijg je standaard de 17 inch. Die velgen hebben een iets speelser design. Opel biedt de mogelijk om op je Enjoy ook de 18 inchers te bestellen. Daarvoor moet dan € 360, - worden betaald. Nog een stap lager staat de Essentia, die alleen maar geleverd wordt met 16 inch stalen velgen inclusief kunststof wieldoppen. Onder de grote Antara ogen die echter klein en uit proportie. Voor het mooie zijn de grotere velgen bij een must. De Essentia is overigens alleen leverbaar in combinatie met de basismotor, dus de dieselaars worden niet voor die keuze gesteld.

150 pk
320 Nm
178 km/h
12,1 s
onb (8.6) l/100km
238 g/km
G
22%
€ 31.995
€ 47.371
€ 868 / maand
€ 494 - € 532 / kwartaal
  • Land Rover Freelander 2 TD4_e S

  • Ford Kuga 2.5T Titanium

  • Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD

  • Subaru Forester 2.0D Executive

  • Citroën C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive

  • Mazda CX-7 2.2 CiTD TS+

  • Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion

  • Honda CR-V 2.2 i-CDTi Elegance

  • Chevrolet Captiva 2.4i Executive