Twee versies
BYD laat onze droom uitkomen door het gebruik van een hele korte optielijst. Er zijn namelijk slechts twee motorvarianten te verkrijgen van de Seal 6 DM-i. BYD maakt te allen tijde gebruik van een LFP accu; accu's met lithium-ijzerfosfaat zonder gebruik van kobalt of nikkel. Deze technologie is simpelweg veiliger, heeft een hogere levensduur en is beter voor het milieu. De instapversie Boost krijgt een LFP accu met een capaciteit van 10 kWh wat resulteert in een maximaal systeemvermogen van 135 kW (183 pk). Volgens BYD biedt de auto in deze trim een range tot 1500 km met de sedan en 1350 km met de touring (WLTP).
Wie kiest voor pakket Comfort kan rekenen op een hoger systeemvermogen (156 kW, 212 pk) en een grotere accu van 19 kWh. Uiteraard gaat dit gepaard met meer kilometers die volledig elektrisch uitgevoerd kunnen worden. Nadeel is dat door het toegenomen gewicht de volledige actieradius net wat minder groot is dan zijn broer met het Boost pakket. In de praktijk zal dit verschil echter niet groot zijn.
De motorvarianten Boost of Comfort zijn daarnaast ook gekoppeld aan een uitrustingsniveau. Zo is de SEAL 6 DM-i standaard als Boost uitgerust met LED-verlichting, 17-inch wielen, elektrisch verstelbare stoelen en spiegels, een 12.8-inch touchscreen en achteruitrijcamera. De Touring krijgt extra's zoals dakrails en een elektrische achterklep. De Comfort-versie heeft zoals gezegd een grotere batterij, een 15.6-inch scherm, verwarmd stuur, 18-inch wielen, sfeerverlichting en een audiosysteem met acht speakers.