Comfort voor passagiers en bagage
Het vinden van een fijne zithouding in de C4 vergt wat geduld. Het stuur is slechts beperkt in diepte verstelbaar, waardoor je soms moet kiezen: óf iets te ver van het stuur óf te dicht op de pedalen. Gelukkig vergeet je deze uitdaging zodra je onderweg bent. De comfortabel ingestelde vering van de C4 maakt korte metten met oneffenheden in het wegdek. Vooral in stadsverkeer en op lagere snelheden onderscheidt de C4 zich positief van zijn concurrenten.
De mild-hybride benzinevariant met 136 pk biedt voldoende vermogen om vlot mee te komen in het verkeer. De motor klinkt bescheiden, maar aangenaam aanwezig, en draagt bij aan het rijcomfort. De elektrische versie van de C4 (e-C4) voelt daarentegen zwaarder door het extra gewicht van de accu's (totaal 1.536 kg). Dit heeft invloed op het rijgedrag: hobbels en oneffenheden worden net wat minder verfijnd weggefilterd. Verwacht ook geen spectaculaire stoplichtsprints - in sportmodus gaat de sprint van 0 naar 100 km/u in 9,1 seconden. Prima voor dagelijks gebruik, maar niet sportief.
De passagiers op de achterbank kunnen rekenen op voldoende ruimte, en de kofferbak van 380 liter biedt meer bagagecapaciteit dan concerngenoten als de Peugeot 308 en Opel Astra. Toch is het goed om te vermelden dat deze beide modellen wél beschikbaar zijn als stationwagen, wat extra laadruimte biedt. Citroën heeft daarentegen geen stationvariant van de C4 in de aanbieding. Wie meer ruimte nodig heeft, kan kijken naar de C4 X. Deze sedan - een zeldzaamheid in dit segment - biedt met 510 liter een royaal grotere kofferbak.
Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate
Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW
Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive
Volkswagen ID.3 204 pk 1st Plus
Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited
Seat Leon 1.5 eTSI FR
Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style
Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business
Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium
Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business