Mercedes-Benz CLA

- 14 december 2024

Geluisterd naar kritiek

Wel werpen we een uitgebreide blik op het interieur, voor zover dat niet angstvallig verborgen wordt gehouden door de Duitsers. We zien in ieder geval een groot multimediascherm en kunnen het zitcomfort van de sportzetels ervaren. De hoofdsteun blijft vastzitten aan de rugleuning, maar doordat de lengte en breedte goed zijn afgestemd blijft het ook op de besneeuwde Timmelsjochpas, tijdens het betere gooi- en smijtwerk van de chauffeur erg comfortabel. Mercedes beseft hoe belangrijk deze auto gaat zijn voor haar toekomst en laat blijken goed geluisterd te hebben naar eerdere kritieken. We zien praktisch geen zwarte pianolak en andere glimmende kunststoffen meer, terwijl dit bij een auto als de EQE nog in overvloed aanwezig is. Het deurpaneel is daardoor rustiger vormgegeven, wat de uitstraling en afwerking echt ten goede komt. De bediening van de stoelverstelling vinden we in de huidige generatie Mercedessen weinig feedback geven, dus het is een verademing dat de nieuwe CLA gewoon weer heen en weer te schuiven knoppen biedt.

Hoewel we nog in een pre-productie auto zijn gestapt, valt verder op dat het lekker stil aan boord blijft. Ondanks de besneeuwde ondergrond en de windgevoelige route die we afleggen, ervaren we een hele rustige cabine. De nieuwe CLA zal als eerste het door Mercedes ontwikkelde besturingssysteem MB.OS bieden, wat een verandering is ten opzichte van de huidige infotainmentsystemen. We kunnen echter nog niet uitgebreid met het grote scherm aan de slag, dus het is wachten op de wereldonthulling in het voorjaar van 2025 om daar meer over te vertellen.

0 pk
0 Nm
0 km/h
0,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
X
22%
€ 0
€ 0
€ 0 / maand
€ 0 / kwartaal
  • 2019 - Mercedes-Benz CLA 220 CoupĂ© AMG Premium Plus

  • 2015 - Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 180 Ambition

  • 2013 - Mercedes-Benz CLA 180 BlueEfficiency