Doorsparen voor opties?
We gaven al aan dat de RAV4 Plug-in zo ongeveer de voordeligste RAV4 is die je kunt aanschaffen. Je rijdt dan de Business, die met zaken als navigatie via Apple Carplay, 18 inch wielen en led koplampen prima in de spullen zit. Naast de lakkleur valt er overigens weinig te kiezen aan opties, wat betekent dat je al snel aan een duurdere versie vastzit als je bijvoorbeeld lederen bekleding of een premium audiosysteem wilt. De geteste GR Sport zit veel uitgebreider in de spullen, maar daar hoort dan ook een steviger prijskaartje van minstens 56 mille bij. Zaken als de digitale binnenspiegel, JBL Audio en het schuifdak weten de prijs op te drijven tot 61.985 euro.
Toyota weet met de RAV4 plug-in een heel aantrekkelijke versie van haar succesvolle SUV te bieden, wat ons betreft is het de uitvoering die je moet hebben. Ten opzichte van concurrenten merk je wel dat de tijd begint te tellen, door bijvoorbeeld het donkere interieur en het gemis van bepaalde opties, maar dat maakt de auto goed door zeer zuinig te zijn en een surplus aan vermogen te bieden. Dit is zeker niet de volgende foute PHEV, maar gewoon een heel efficiënte auto. Of je hem nu oplaadt of niet.
- Ook zonder opladen zuinig
- Veel vermogen, goede trekkracht
- Aantrekkelijke vanafprijs..
- ..maar voor opties flink doorsparen
- Donker en ietwat verouderd interieur
DS 7 e-Tense 4X4 300 Antoine de Saint-Exupéry Collection
Peugeot e-3008 73 kWh 210 Allure
Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve
Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine
Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura
Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate
Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus
Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition
Tesla Model Y Long Range
Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45