SUV coupé
De nieuwe 3008 is dus meer een SUV coupé geworden, waarmee de auto de strijd aangaat met de Polestar 2, Skoda Enyaq Coupe en de Ford Capri. Maar de volledig elektrische e-3008 zien we natuurlijk het meeste opboksen tegen de Tesla Model Y, de benchmark in het EV-segment met eveneens een vrij strak aflopende daklijn.
Grote verschil is natuurlijk dat Peugeot ervoor kiest zowel brandstofmotoren als een batterij-elektrische aandrijflijn in de 3008 te leveren. Aan de buitenkant zie je niet heel grote verschillen, los van wat extra luchtopeningen voor de brandstofversies. Zowel het laadpunt als de vulopening van de brandstoftank worden op dezelfde plek geplaatst, behalve bij de PHEV natuurlijk. Het resulteert wel in een heel grote tankklep, of in ons geval laadklep.
Het Franse merk gooit nog meer allure in de strijd en versterkt details als de dagrijverlichting in leeuwenklauwen en de aluminium dakspoiler. De typeaanduiding is weer bovenop de neus geplaatst, terwijl de merknaam trots over de hele achterklep is uitgeschreven. Zowel aan de voor- als achterzijde is er weinig overhang, wat het model van opzij veel hoger doet lijken dan dat de Peugeot in werkelijkheid is. De wielbasis is behoorlijk toegenomen ten opzichte van het uitgaande model, dus we zijn benieuwd wat dat betekent voor de binnenruimte.
Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD GR Sport
Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve
Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine
Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus
Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition
Aiways U5 63 kWh Premium
Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45
Skoda Enyaq iV 80 First Edition
MG EHS 1.5 TGDI Luxury
Kia Sorento 1.6 T-GDi Plug-in Hybrid 4WD
Volkswagen ID.4 204 pk 1st Max