Ford Transit Custom 2.0 EcoBlue 170 Automaat L2H1 Limited

- 25 juli 2024

Evolutie

De keuze voor een bedrijfsauto wordt zelden gemaakt op basis van het uiterlijk. Prestaties, gebruiksgemak en trekvermogen zijn veel eerder van doorslaggevend belang. Toch ziet Ford dat uiterlijk vertoon steeds belangrijker wordt, dat verklaart ook waarom je steeds meer Transits Custom met race striping en bullbars ziet rijden. De zelfstandige in de bouw wil nu eenmaal een stoere bus, die ook als visitekaartje fungeert. Met de nieuwe Transit zet Ford de sportieve lijn dan ook door, wat zelfs resulteert in een heuse Sport-uitvoering. Wij houden het nuchter met een behoorlijk rijk uitgeruste Limited uitvoering. Ondanks de naam kun je deze uitvoering onbeperkt aanschaffen en wordt er al voorzien in lichtmetalen wielen, bumpers in carrosseriekleur en getint glas.

Zaken die er voor een bedrijfsbus wellicht minder toe doen, maar wel hun stempel drukken op het ontwerp. Kies je dan ook nog eens voor het Artisan Red, zoals de importeur aanvinkte voor deze testauto. Ondanks al die uitspattingen blijkt het ontwerp van de Transit Custom meer een evolutie dan een revolutie ten opzichte van het uitgaande model. En dat is niet onverstandig, gezien het grote succes en het tijdloze karakter van die versie, zeker na de facelift.

170 pk
390 Nm
180 km/h
9,2 s
8,2 (7.8) l/100km
203 g/km
B
22%
€ 32.420
€ 45.265
€ 830 / maand
€ 562 - € 606 / kwartaal
  • Renault Master Blue dCi 150 Advance DC L3H2

  • Renault Kangoo L2 e-Tech electric Advance

  • Renault Trafic e-Tech electric 52 kWh L2H1

  • Fiat e-Scudo 75 kWh 136 L2H1

  • 2019 - Ford Transit Custom Plug-In Hybrid 13,6 kWh Limited

  • 2017 - Ford Transit Custom 2.0 EcoBlue TDCi 130 Automaat