Renault Master Blue dCi 150 Advance DC L3H2

- 7 juni 2024

Als een truck

Binnenin mag de Master ook profiteren van flink wat verbeteringen. Het dashboard en de zitpositie in de Renault is geïnspireerd door de vrachtwagens van Renault Trucks, wat als gevolg heeft dat het dashboard richting de chauffeur is gekeerd. Het maakt de bediening van het multimediascherm en de verwarming een stuk bereikbaarder. Bovendien is er meer zitruimte voor de bestuurder vrijgemaakt, wat het comfort verhoogt. Het tien inch multimediascherm is standaard aanwezig en biedt vanaf de instapper al Apple Carplay en Android Auto. Het stuurwiel is goed in hoogte en diepte instelbaar, net als de bestuurdersstoel. De Master is standaard met drie zitplaatsen voorin uitgevoerd, waarbij moet worden opgemerkt dat de middelste bijrijder niet al te lange benen moet hebben. Je komt al snel tegen de middenconsole aan, zeker in de handgeschakelde versie met versnellingspook die we rijden. Handig is dan weer dat de middelste leuning is om te klappen, zodat een tafeltje ontstaat.

De testauto is als dubbelcabine uitgevoerd, waardoor er drie behoorlijk comfortabele zitplaatsen achterin zijn te vinden. Er zijn flink wat opbergmogelijkheden, waarbij de vakken bovenop het dashboard zeker het vermelden waard zijn. Die zijn met een klep af te sluiten, zodat de zaken die je erin opbergt niet weerspiegelen in de voorruit. Minder praktisch: de bekerhouders zijn zo gepositioneerd dat een grote koffiemok het zicht op de rechter buitenspiegel belemmert.

150 pk
360 Nm
170 km/h
14,1 s
onb (7.5) l/100km
175 g/km
A
22%
€ 39.700
€ 41.300
€ 757 / maand
€ - € / kwartaal
  • Ford e-Transit Custom en Transit Custom PHEV

  • Ford Transit Custom 2.0 EcoBlue 170 Automaat L2H1 Limited

  • Fiat e-Scudo 75 kWh 136 L2H1

  • 2019 - Renault Master Z.E. 33 kWh L3H2