Welkome aanvulling
Waar we het een minpunt vonden dat de volledig elektrische Avenger behoorlijk aan de prijs is, vinden we de aannschafprijs van de e-Hybrid beter passen. Vanaf 31.700 stap je in deze versie en dat is 2.000 euro duurder dan de handgeschakelde 1.2 Turbo. Je krijgt dan een voor je gevoel meer potente auto die al voorzien is van een automaat met dubbele koppeling én schakelflippers achter het stuur. Uiteraard kan het ook duurder, bijvoorbeeld als je de Avenger wilt personaliseren of meer luxe wilt.
Maar standaard heb je al het multimediascherm met draadloze Apple Carplay en digitale services. Een regensensor en de verschillende terreinmodi zijn ook standaard aanwezig. De duurste uitvoering Summit voorziet in adaptieve cruise control, navigatie en een handsfree te openen achterklep. Een subwoofer, lederen bekleding en stoelverwarming vergen wel nog een extra investering, net als het te openen panoramadak.
Samen met de two-tone kleurstelling komt de testauto daarmee op 41.446 euro, maar dan zijn alle opties ook wel aangevinkt.
We zien zeker de meerwaarde van deze e-Hybrid in het gamma van de Avenger. Met zijn lagere uitstoot kan de auto voor zakelijke rijders die energielabel A moeten rijden net de doorslag geven. Bovendien bewijst de aandrijflijn zich door een soepele en zelfs best snelle ervaring te bieden en kun je deze Jeep nu eindelijk met brandstofmotor én automaat krijgen.
Ten opzichte van die handbak vinden we de meerprijs meevallen en bovendien zit de Avenger standaard al goed in de spullen. Een welkome aanvulling dus, die de populaire B-segmenter nog aantrekkelijker maakt.
- Standaard met fijne automaat
- Goede uitrusting
- Stoere looks worden waargemaakt
- Regeneratief remmen niet in te stellen
- Luidruchtige richtingaanwijzer
Volvo EX30 Single Motor Extended Range Ultra
Seres 3
Mazda CX-30 Skyactiv-X 186 6AT Luxury
Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury
Peugeot e-2008 GT Premiere
Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine
Skoda Kamiq 1.0 TSI Business Edition
MG ZS EV Luxury
Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 EAT8 GT
Renault Captur 1.3 TCe 130 EDC GPF Initiale Paris
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life