Jeep Avenger 54 kWh Summit

- 28 januari 2024

Meer dan genoeg

De Avenger biedt dus naast dat guitige uiterlijk best goede prestaties, maar we kunnen ons op geen enkel vlak betrappen op een wow-gevoel. We denken dan ook steeds aan het feit dat de testauto die we rijden bijna 45 mille kost. Met opties als navigatie en stoelverwarming loopt de prijs nog verder op. Jeep ziet in dat je in die prijsregionen genoeg grotere of beter presterende EV's kunt krijgen, dus inmiddels krijg je een compleet uitgeruste Avenger met business pack voor net geen 40 mille.

Dat is een prijs die we veel beter vinden passen bij een niet al te grote, meer op lifestyle gerichte compacte cross-over. De Avenger moet het echt hebben van zijn leuke uiterlijk, dat maakt de auto het meest onderscheidend van zijn directe Stellentis-familie die veelal uit dezelfde vijver vist. Het bleek genoeg te zijn voor de titel Auto van het Jaar en we denken dat het meer dan genoeg is voor de consument die op zoek is naar iets stoers en opvallends, zonder al teveel in te leveren op gebruiksgemak of rijbereik.

  • Guitig uiterlijk en toch stoer
  • Bruikbaar rijbereik in praktijk
  • Vlakke laadvloer
  • Reguliere uitvoeringen zijn prijzig
  • Beperkt verstelbare passagiersstoel
156 pk
260 Nm
150 km/h
9,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 38.400
€ 44.400
€ 814 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Toyota Yaris Cross 130 Hybrid Launch Edition

  • Mazda MX-30 e-SkyActiv R-EV Makoto

  • Nissan Juke Hybrid 143 Premiere Edition

  • Opel Mokka-e 50 kWh Ultimate 3-fasen

  • Ford Puma 1.5 EcoBoost ST-X

  • 2024 - Jeep Avenger 4xe The North Face Edition

  • 2024 - Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid Summit