Jeep Avenger 54 kWh Summit

- 28 januari 2024

Zowaar lichtvoetig

Als eerste model uit de Stellantis-stal mag de Avenger profiteren van een verbeterde elektrische aandrijflijn. Niet alleen heeft de auto daardoor meer vermogen dan bijvoorbeeld een pre-facelift Peugeot e-2008, hij is ook een stuk efficiƫnter. Het rijbereik bedraagt op papier 400 kilometer, terwijl je met 100 kW snelladen in zo'n halfuur weer verder kunt. Hele schappelijke cijfers die voor de gemiddelde automobilist ruim voldoende zijn voor het dagelijks gebruik.

En in de praktijk stel de Avenger ons niet teleur: we halen bij gematigde temperatuur toch ruim 300 kilometer op een batterijlading. De auto blijkt heel betrouwbaar in zijn voorspellingen en dat maakt dat je als bestuurder niet bezig bent met laadstress of rijbereikpaniek. Zo weet Jeep een heel bruikbaar rijbereik te bieden met een niet zo'n grote batterij, wat als bijkomend voordeel heeft dat de auto niet zwaarlijvig werd. Een leeggewicht van 1.495 kg lijkt voor een B-segmenter dan schrikbarend veel, we zien ze nog veel zwaarder voorbijkomen. Het maakt de Avenger best wel lichtvoetig, mede door de 156 pk sterke aandrijflijn en het direct voor handen zijnde koppel.

156 pk
260 Nm
150 km/h
9,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 38.400
€ 44.400
€ 814 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Toyota Yaris Cross 130 Hybrid Launch Edition

  • Mazda MX-30 e-SkyActiv R-EV Makoto

  • Nissan Juke Hybrid 143 Premiere Edition

  • Opel Mokka-e 50 kWh Ultimate 3-fasen

  • Ford Puma 1.5 EcoBoost ST-X

  • 2024 - Jeep Avenger 4xe The North Face Edition

  • 2024 - Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid Summit