Jeep Avenger 54 kWh Summit

- 28 januari 2024

Bleekjes

Op papier komt dat niet zo over, want een 0-100km/h sprint in negen seconden steekt toch een beetje bleekjes af ten opzichte van een Volvo EX30 die dat desgewenst drie keer zo snel doet. Maar we sluiten ook niet uit dat er in de toekomst snellere varianten van de Avenger zullen verschijnen.
Tijdens het rijden merk je echter geen gemis aan kracht of koppel, want de Jeep sleurt er lekker aan. Er zijn verschillende rijmodi te selecteren, waarbij de Sport-stand uiteraard voor de meeste kracht zorgt.

In Eco-stand kom je het verst en eigenlijk vinden we dat ook de prettigste stand, omdat de auto dan nooit onrustig aanvoelt. In bochten voel je het gewicht zelden werken en kun je de auto goed plaatsen. Bovendien is de auto lekker wendbaar, wat de Jeep ook in stadsverkeer een aangename reisgezel maakt.
Jeep biedt in de Avenger veel rijhulpsystemen, al zijn veel zaken niet standaard aanwezig. De geteste Summit biedt wel alle systemen, met onder meer adaptieve cruise control, stuurhulp en een dodehoekhulp.

156 pk
260 Nm
150 km/h
9,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 38.400
€ 44.400
€ 814 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Toyota Yaris Cross 130 Hybrid Launch Edition

  • Mazda MX-30 e-SkyActiv R-EV Makoto

  • Nissan Juke Hybrid 143 Premiere Edition

  • Opel Mokka-e 50 kWh Ultimate 3-fasen

  • Ford Puma 1.5 EcoBoost ST-X

  • 2024 - Jeep Avenger 4xe The North Face Edition

  • 2024 - Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid Summit