Zuinige wereldspeler
Ga er maar aanstaan als autofabrikant: decennia in de top drie van grootste automerken terechtkomen en zelfs met enige regelmaat op de hoogste trede van het wereldwijde podium eindigen. De mondiale aanpak van Toyota legt het merk geen windeieren. Door de controle over de gehele productieketen lukt het de Japanners om zelfs tijdens een pandemie en chipcrisis stug door te blijven leveren. Maar ook met een specifiek aanbod per regio weet het merk consumenten aan zich te binden. Voor Europa produceert het merk bijvoorbeeld de Yaris Cross, die het als relatieve nieuwkomer heel goed doet. Maar er zijn ook zogenaamde wereldmodellen, die in iedere markt te verkrijgen zijn. Eén daarvan is de nieuwe Corolla Cross, die zoals veel Toyota's alleen met hybride aandrijflijnen geleverd wordt. Is deze wereldreiziger verfijnd genoeg om ons Europeanen te verleiden? Wij zochten het uit!

Citroën C5 Aircross Elektrisch 230 pk Long range Max

Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic

Nissan Qashqai e-POWER N-Design

smart hashtag 3 66 kWh Brabus

Zeekr X Long Range RWD

BYD Atto 3 Design

Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine

Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce

Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground

Renault Arkana 1.6 E-Tech Hybrid R.S.-Line

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V Premium


