Knipoog naar SZ
We noemen de auto begeerlijk, omdat we nog niemand zijn tegengekomen die de Giulia geen knappe auto vindt. Reden voor de Italianen om de facelift te beperken tot het hoognodige. Zo zien we een nieuw neusje, dat het sterke verwantschap met eerder genoemde Tonale nog maar eens bevestigt. De grille is bijgepunt en vooral de nieuwe koplampen vallen op. Ze hebben dezelfde drieledige indeling als de Tonale en doen denken aan de SZ Zagato die zo'n zelfde indeling van de koplampen heeft. Bij het ontgrendelen zorgt het oplichten van de dagrijverlichting voor een dynamische welkomstgroet, terwijl tijdens het rijden het heldere led-licht de oudere xenonverlichting van het uitgaande model snel moet doen vergeten. De matrixtechnologie zorgt ervoor dat je grootlicht kunt voeren, zonder de medeweggebruikers te verblinden. Bepaalde blokken worden in- of uitgeschakeld, afhankelijk waar een auto voor je rijdt.
Het silhouet van de Giulia blijft verder - gelukkig ongewijzigd - waardoor er nog steeds een krachtige sportsedan voor onze neus staat. En eigenlijk nog krachtiger dan voorheen, want waar je eerst nog een brave Giulia met kleine wielen kon bestellen, staat de auto nu minstens op 18 inch lichtmetaal. De achterlichten zijn standaard donkergetint en hebben een nieuwe indeling van de ledverlichting. De gereden Competizione is gebaseerd op het hoogste uitrustingsniveau Veloce en dat betekent dat je sportiever bumpermateriaal met nog grotere wielen krijgt. Voor deze speciale uitvoering zijn de remklauwen ook nog eens rood gespoten. De nieuwe matte lak Moonlight Grey zorgt voor het perfecte plaatje, want de strakgetrokken Giulia kan er weer helemaal tegenaan.