Ruim en up-to-date
Het grote 12,3 inch multimediascherm is voorzien van een touchscreen, dat snel reageert op aanraakcommando's. In Nederland kun je gebruikmaken van Amazon's Alexa om spraakcommando's op te dreunen, maar tijdens de introductie in Zweden konden we dit nog niet testen. Het projecteren van jouw telefoonscherm via Android Auto of Apple Carplay werkt in ieder geval prima en als je daarvoor de smartphone moet opladen kun je gebruikmaken van verschillende USB(-C) poorten of een inductieplaatje dat in de armsteun is verwerkt. Punten scoort de Ariya ook met de geboden (opberg)ruimte. Je hebt twee dashboardkastjes tot je beschikking en door het wegvallen van de versnellingsbak ontstaat er een vrij beschikbare ruimte voor de middenconsole. Voorin zit je bovendien riant in de brede stoelen, die elektrisch zijn te verstellen in de Evolve. Het stuur kan uitgebreid ingesteld worden en dat is prettig, want de bestuurdersstoel kan niet heel ver naar achteren. Achterin kun je als volwassene prima plaatsnemen, want aan hoofd- en beenruimte geen gebrek. En de kofferbak is door de dubbele bodem praktisch in te delen, zo kun je de laadkabel mooi onder de laadbodem opbergen. De kofferruimte is de makkelijkste plek daarvoor, want de motorkap van de Ariya biedt geen toegang tot een extra opbergruimte. Als laatste benoemen we nog de rust aan boord van de Nissan. Want door Active Noise Cancelling en gelamineerde ruiten blijven rijgeluiden als bandengerol en windgeruis mooi buiten.

Kia Sportage 1.6 T-GDi Hybrid GT-PlusLine

Renault Espace full hybrid e-Tech 200 Iconic

smart 5 Brabus

Mazda CX-60 2.5 e-SkyActive PHEV Takumi Plus

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD GR Sport

Peugeot e-3008 73 kWh 210 Allure

Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine

Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate

Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus

Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition

Aiways U5 63 kWh Premium



