Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate

- 14 april 2022

Sportief chic

Volvo en een modieus rond uiterlijk; daar had je 20 jaar geleden niet mee moeten aankomen. Iedereen herinnert zich de hoekige vormen en praktische inzetbaarheid van de grote Zweedse wagens. Het hoekige is al jaren geleden overboord gegooid en bij de vorm van deze SUV coupé durven we zelfs de praktische bruikbaarheid in twijfel te trekken. Daarover straks meer, we concentreren ons eerst nog even op de buitenzijde.

De naam XC40 Coupé had wellicht beter gepast. Wie de XC40 en C40 vanaf de voorzijde benadert, zal maar moeilijk de verschillen kunnen zien. Het geheel is strak en minimalistisch; typerend voor Zweeds design. De daklijn is zeven centimeter lager en loopt door tot aan de achterzijde van de auto. Lange achterlichtunits lopen langs de hoeken van de achterklep in typische Volvo-stijl. Opstaande randen rond de scheiding tussen daklijn en achterruit geven een sportieve tint aan het geheel. Uitgesproken en sportief chic; iemand iets te klagen?

408 pk
660 Nm
180 km/h
4,7 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 46.495
€ 64.740
€ 647 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine

  • Nissan Ariya 63 kWh 2WD Evolve

  • Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura

  • Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus

  • Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition

  • Tesla Model Y Long Range

  • Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45

  • Skoda Enyaq iV 80 First Edition

  • Kia Sorento 1.6 T-GDi Plug-in Hybrid 4WD

  • Volkswagen ID.4 204 pk 1st Max

  • Seat Tarraco 2.0 TSI DSG-7 4Drive Xcellence