Groter dan gedacht
De Solterra, een samentrekking van zon en land, is een stuk pakkender genaamd dan zijn evenknie bij Toyota. Qua ontwerp weet de auto ook te overtuigen een Subaru te zijn, al zie je natuurlijk grote gelijkenis met het ontwerp van de Toyota bZ4X. Zeker van de zijkant gezien is het zoeken naar verschillen, al is het ontwerp onmiskenbaar Japans en in de lijn van Toyota en Lexus. De koplampen en achterlichtunits van de twee neven zijn wel afwijkend, waarbij de achterlichten van de Subaru niet in één lijn doorlopen naar elkaar. Dat de Solterra ambities heeft die verder reiken dan het asfalt, blijkt wel uit de stoere kunststof delen rondom de wielkasten en bumpers.
Hoewel de auto een stuk langer en breder is dan een Forester, komt de auto niet zo imponerend, maar juist een stuk dynamischer over dan die auto. Hij is dan ook een stuk lager, wat hem meer cross-over dan SUV maakt. Een karaktertrek die hem qua koets in hetzelfde rijtje plaatst als de Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 en de Nissan Ariya. De lange wielbasis moet hem in ieder geval lekker praktisch maken, maar daarover later meer.